. expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

korang pernah dengar taa ?

okayy act aku naa tnye lah kan . kaworg penah dgar agama BAHA'I ? baha'i okayy bkan bhai . act mcam neh taw . td masa tgh blaja agama dgn ustazah salmah . ustazah ceritalah pasal agama tuh .

ustazah : saya mintak kamu semua perlu berhati hati dengan agama baha'i .
murid-2 : hah ?
ustazah : B A H A I
murid : taa pernah dgar pun agama pa tuh ?
ustazah : hary tuh ade seorang pelajar saya , jumpa saya . tnye saya :



pelajar : islam ada ini mcm ka cekgu ?
ustazah : ade lah
ustzah : dea tunjukkan saya himpunan doa doa . sama macam doa kita . ape doa mereka tuh taa salah . betul . doa dea yg saya sempat selak dlm buku tuh , doa naik kenderaan doa makan dan macam macam lagi lah . lepastuh saya ada tanya ' nih doa apa ? ' pelajar tuh ckp ' neh doa wajib kami hafal '*than lalala* saya pun ada tnye lagy :



ustazah : kad mana kamu belajar agama neh ?
pelajar : di semenyih . kami juga ada belajar tentang nabi muhammad
ustazah : semnyih kad mana ?
pelajar : di gereja

sepantas kilat taufan ribut than sgaleyeh aku potong .

me : mana ada gereja kad semenyih tuh .
ustazah : sya sendiri taa tahu .

ustazah : siapa yg ajar ? org apa ?
pelajar : org india .
ustazah : da tuh masuk islam taa ?
pelajar : taa

ustazah : see ? sya sendiri taa abes bace dan mentafsir al-quran dan nabi muhammad pun saya taa abes bace lagy pasal beliau . neh orang yg bukan agama islam mngajr tentang nabi muhammad . saya takut org tuh MEMUTAR BELITKAN CERITA .



emy : ustazah,kan ada dlm al-quran , nanty ade satu agama yg memutar belitkan agama islam dan itu adlah TANDA TANDA KIAMAT .
ustazah : yeah , betul tuh.

*whoa ! time neh mmg aku aa nanes doe . serious ! aku taa sangka pasal bnde neh semua .

lpas tuh apa lagy aku taa ingat tapi korang bole search kad Google lah pasal bnda neh . neh aku bkan naa perkotak katikkan atau apapa . cuma naa enadkan BERPEGANGLAH PADA AGAMA KITA SENDIRI IAITU AGAMA ISLAM .

No comments:

Post a Comment